Η έκφραση είναι - μόνη αυτή - για έναν καλλιτέχνη ο υπέρτατος και μοναδικός τρόπος ζωής.
Ζούμε γιατί εκφραζόμαστε.

"ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ"


Δεν υπάρχει αληθινή ηδονή, εκτός από εκείνη που δίνει η δημιουργικότητα. Είτε φτιάχνει κανείς μολύβια, είτε μπότες, είτε ψωμί, είτε παιδιά. Χωρίς δημιουργία δεν υπάρχει αληθινή ευχαρίστηση.
"ΛΕΩΝ ΤΟΛΣΤΟΙ"

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

Μάσκες....


Το Καρναβάλι και οι Απόκριες ξεκίνησαν από πολύ παλιά, το 2000 πΧ περίπου.  Οι γιορτές αυτές στο πέρασμα του χρόνου πήραν πολλά ονόματα… αλλά ένα πράγμα παρέμεινε σταθερό, η διάθεση του Ανθρώπου να μασκαρευτεί… να γελάσει… να διασκεδάσει…
Μάσκα από καλλιτεχνικό γύψο

Απαραίτητο εξάρτημα της Αποκριάς είναι οι μάσκες…
Μάσκα από καλλιτεχνικό γύψο

Οι μάσκες σχετίζονται με την απόκρυψη των χαρακτηριστικών και την ελευθερία ή και την ασυδοσία που πηγάζει από την ανωνυμία!!!
Μάσκα από καλλιτεχνικό γύψο

Η προέλευση της λέξης μάσκα θεωρείται αραβική και αναφέρεται ως Μασχαρά που σημαίνει περίγελος αλλά και γελωτοποιός, 
Μάσκα από καλλιτεχνικό γύψο

αυτός δηλαδή που δεν τον παίρνει κανείς στα σοβαρά… αλλά και αυτός που με όργανο το γέλιο και το πείραγμα τολμά αυτό που κανένας άλλος δεν τολμά να πει: την αλήθεια!!!!!!!
Μάσκα από γυψόγαζα 


Τον 16ο αιώνα την λέξη Μασχαρά την πήραν οι Ιταλοί ως maschera… οι Γάλλοι ως masque… οι Άγγλοι ως mask.!!! 

43 σχόλια:

  1. ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!!!!!
    ΒΙΚΑΚΙ ΜΟΥ ΒΛΕΠΩ ΩΡΑΙΕΣ ΜΑΣΚΕΣ!!!!!!ΕΣΥ ΤΙΣ ΕΦΤΙΑΞΕΣ; ΤΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΠΟΥ ΤΙΣ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕΣ!!!!! Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ!!!!!!! ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΚΑΛΑ ΣΗΜΕΡΑ!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Εφάκι μου… πρωινή πρωινή βλέπω σήμερα!!!!!!! Και βέβαια εγώ τις έφτιαξα τις μάσκες… η τελευταία είναι με ιδικά υλικά που είχα φέρει από Βενετία!!!!! Πολλά πολλά φιλάκια … και καλή Τσικνοπέμπτη!!!!!!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα!!!!!
    Πολυ ομορφες μασκες!!!!!!!
    Η τελευταία ομορφη και ιδιαίτερη!!
    Καλη Τσικνοπεμτη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλή Τσικνοπέμπτη!!! Φανταστικές οι μάσκες σου...ιδιαιτέρως αυτή η τελευταία είναι ολα τα λεφτά!!!
    Το καλούπι που το βρήκες; Μόνη σου το έκανες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Τσικνοπέμπτη και σε σένα... Το καλούπι το έφτιαξα με σύρμα και ειδικό χαρτοπολτό που έφερα από την Βενετία!!!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα (δεν θέλω να σκέφτομαι ότι είναι Τσικνοπέμπτη εδώ που βρίσκομαι!) καλή μου Ποδηλάτισσα, μ'αυτή την ανάρτησή σου μπήκες στο ...χώρο μου κι έτσι ήλθα γιά "διαγωνισμό" χα χα χα Σου αντιπαραθέτω λοιπόν μερικές δικές μου μάσκες (της ίδια τεχνοτροπίας αλλά άλλου ύφους).

    http://www.lifebookmarks.net/2010/12/h-ginger.html

    Φιλιά πολλά (ακόμα ονειρεύομαι καλαπόδια εγώ όμως!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις είδα τις μάσκες σου και είναι υπέροχες... αυτό όμως που με το οποίο τρελάθηκα ήταν τα Λευκαδίτικα κεντήματα… είχα πολλά από αυτά (ενθύμιο από την μητέρα μου) τα οποία εξαφανίστηκαν από το σπίτι μου με μαγικό τρόπο… ακόμα δεν μπορώ να το χωνέψω… Για καλαπόδια… εγώ είμαι εδώ μου λες και σου στέλνω ότι θες!!!!! Φιλιά πολλά!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα.Σούπερ οι μάσκες, λάτρεψα την πρώτη.!!!Καλή Τσικνοπέμπτη.!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εμένα πάλι μου άρεσαν οι παρδαλές με τα φτερά και τα πούπουλα!!! Τι απόκριες γιορτάζουμε;;;
    Καλή Τσικνοπέμπτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου... η απόκριά θέλει χρώμα φτερά και πούπουλα!!!!!!!!! Καλή τσικνοπέμπτη!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα υπέροχες οι μάσκες σου!
    Χρόνια Πολλά και του χρόνου να φτιάξεις και άλλες τόσες υπέροχες μάσκες.
    Καλή Τσικνοπέμπτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πολυ ομορφες οι μασκες..η καθε μια εχει τον δικο της χαρακτηρα..πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΒΙΚΑΚΙ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!ΜΟΛΙΣ ΕΙΔΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΜΕΝΟ ΑΠΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΜΑΣΚΑ......ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ.....ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΦΤΙΑΞΕΙ;ΑΝ ΝΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟ!!!ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ!!!!ΦΙΛΑΚΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι δύο κομμάτια ενωμένα το σχέδιο και τα υλικά τα είχα φέρει από την Βενετία!!!

      Διαγραφή
  10. Καλημεραααα Βικακι ομορφες οι μασκουλες σου!!!!Αυτη με το σωμα ειναι τρελα!!!!ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είναι όλες υπέροχες...Πότε καλέ τις έφτιαξες...δεν σε προλαβαίνουμε.Πολυτάλαντη είσαι Βικούλα...μπράβο!Οι πρώτες έχουν πολύ όμορφα χρώματα,η άλλη ιδιαίτερη και γοητευτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ιδιαίτερη και γοητευτική έχει φτιαχτεί παλαιότερα, τις άλλες τις έφτιαξα τώρα... ελπίζω τώρα να καταλαβαίνεις γιατί δεν έχω τελειώσει την εργασία μου ακόμα!!!!!!! Χα!χα!χα! Καλή Τσικνοπέμπτη!!!!!!!!

      Διαγραφή
  12. Ωραίες μάσκες!!! Καλά να περάσεις σήμερα!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εξαιρετικές οι μάσκες σου ! Η καθεμιά ιδιαίτερη και με ..προσωπικότητα! Βίκυ μου, δεν έχω λόγια !Είσαι ταλέντο! Φιλάκια και καλή Τσικνοπέμπτη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα τώρα ποιός μιλάει... η ταλεντάρα!!! Να περάσεις όμορφα!!!

      Διαγραφή
  14. Καλώς σε βρισκω ποδηλάτισσα!!Τι ωραιες κι επικαιρες δημιουργίες?Ειναι πανεμορφες και μπράβο σου!Μου αρεσει ιδιαιτερα η ασημί..Να'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπεροχες ολες και ξεχωριστες.Καλη Τσικνοπεμπτη να εχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλέ, μαθαίνω πολλά καινούρια πράγματα εδώ, στη blogoγειτονιά μας!!!! Μπράβο, Βικούλα, πολύ ωραία και κατατοπιστική ανάρτηση.
    Και οι μάσκες σου θαυμάσιες όλες... η τελευταία, μια απίστευτα ωραία σύνθεση!!! Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αιώνες πριν το έλεγαν... "γηράσκω αεί διδασκόμενος".... ξανά στα ίδια λοιπόν.. δημιουργία και μάθηση!!!!! Φιλιά πολλά!!!!!!

      Διαγραφή
  17. Το βίντεο σε πονάει, βλέποντάς το. Όμορφες οι μάσκες , διαφορετικές, η κάθε μια με την χάρη της.Η τελευταία ξεχωρίζει. Φιλιά και καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάθε αλήθεια πονάει………. Για τις μάσκες σε ευχαριστώ πολύ!!!!!!! Καλημέρα!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  18. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΒΙΚΥ ΜΟΥ!!!!!!!!
    ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΣΟΥ!!!!!!!!
    ΚΙ ΕΜΕΝΑ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ!!!!
    ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ρένα μου... σε ευχαριστώ πολύ!!! και του χρόνου να ξανά γιορτάσουμε την Τσικνοπέμπτη...!!!!!!!!

      Διαγραφή
  19. Τι όμορφες μάσκες, ειδικα οι δυο τελευταίες.
    Ωραίες και οι πληροφορίες που μας δίνεις Βίκυ μου. Σε ευχαριστούμε.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΤΙ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΒΙΚΥ ΜΟΥ;;; ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ !!!ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ. ΦΙΛΑΚΙΑ ΠΟΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΒΡΑΔΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βιργινία μου καλώς όρισες στο σπιτάκι μου!!! Σε ευχαριστώ πολύ!!!!!!! Καλό Σαββατοκύριακο!!!!!!!

      Διαγραφή
  21. Βίκη μου, τις πρώτες τις έχω ξαναδεί αλλά αυτή η τελευταία είναι πράγματι πολύ ιδιαίτερη! Καλό Σαββατοκύριακο ! Φιλάκια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ιδιαίτερη γιατί όλα τα υλικά της και τα σχέδια είναι από Βενετία!!!! Καλό Σαββατοκύριακο και Χίλιες Ευχές!!!!!!!!

      Διαγραφή
  22. yπεροχες!!!αλλα η τελευταια......α.π.ι.σ.τ.ε.υ.τ.ηηηηηηηηη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε ένα σχόλιο.... θα με βοηθήσει να γίνω καλύτερη!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...