Η έκφραση είναι - μόνη αυτή - για έναν καλλιτέχνη ο υπέρτατος και μοναδικός τρόπος ζωής.
Ζούμε γιατί εκφραζόμαστε.

"ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ"


Δεν υπάρχει αληθινή ηδονή, εκτός από εκείνη που δίνει η δημιουργικότητα. Είτε φτιάχνει κανείς μολύβια, είτε μπότες, είτε ψωμί, είτε παιδιά. Χωρίς δημιουργία δεν υπάρχει αληθινή ευχαρίστηση.
"ΛΕΩΝ ΤΟΛΣΤΟΙ"

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Οι "Γκαβανούζες" χτύπησαν........ έρχονται τα Χριστούγεννα!!!!!


Στην Μακεδονία και συγκεκριμένα στην Σιάτιστα, τα παιδιά πέρνουν τις  "Γκαβανούζες"  τους  (μεγάλα κουδούνια) και τριγυρίζουν στις γειτονιές,  χτυπώντας τες έξω  από τα σπίτια για να αναγγείλουν τον ερχομό τον Χριστουγέννων και να θυμίσουν στις νοικοκυρές πως πλησιάζουν οι γιορτές και πρέπει να αρχίσουν τις προετοιμασίες για την πιο μεγάλη γιορτή!!!! 





Γκαβανούζες  πήρα και εγώ, και δεν βγήκα να τις χτυπώ στους δρόμους, έφτιαξα όμως με αυτές γούρια, με την ευχή ο θόρυβος τους να ξορκίσει το κακό και να φέρει αισιόδοξα μηνύματα!!!!



Με αυτές τις δημιουργίες μου συμμετέχω στον Χριστουγεννιάτικο Διαγωνισμό της Σοφίας και του "Όσα φέρνει ο νους"!!!




Καλό Μήνα, Χαρούμενο & Γιορτινό !!!!

66 σχόλια:

  1. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΙΔΕΑ ΒΙΚΥ ΜΟΥ ΟΙ ΚΟΥΔΟΥΝΕΣ,ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΕΙ Η ΕΥΧΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΠΙΟ ΑΙΣΙΟΔΟΞΕΣ ΜΕΡΕΣ!!!ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΟΛΟΙ ΜΑΣ!!
    ΧΤΥΠΑ ΔΥΝΑΤΑ ΤΙΣ ΚΟΥΔΟΥΝΕΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΝΕΥΡΟΚΟΠΙ!!!
    ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΚΥΡΙΑΚΗ!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ ΣΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω........... να έρθουν μέρες καλύτερες!!!!!!!!!!! Πολλά φιλιά καλό μήνα!!!!!!!!

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραίος τρόπος για να ξορκίζεις το κακό .... και πόσο ωραία
    τις μεταμόρφωσες !!! Καλό μήνα και πολλά φιλιά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με κουδούνια και βελόνια.... βουντού θα κάνουμε και εμείς σαν την Κορίνα!!!!! Φιλάκια Πολλά!!!!!

      Διαγραφή
  3. Πολύ όμορφες έγιναν. Ελπίζω να ξορκίσουν το κακά. Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι το κουδούνισμα τους να διώξει μακριά τα κακά!!!!!! Φιλιά!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  4. Δεν ήξερα το έθιμο αλλά μ' αρέσουν όλα τα ....κουδούνια και ειδικά τα μεταμορφωμένα τόσο όμορφα! Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν, αν δεν καταφέρουν να διώξουν το κακό.... τουλάχιστον να στολίσουν!!!! Καλό Μήνα!!!!

      Διαγραφή
  5. Δεν ήξερα το έθιμο αυτό, πολύ όμορφο!,
    Θεωρώ απίστευτη τη δουλειά σου, μου αρέσει πάρα πολύ η ιδέα για γούρια, και τα χρώματα που χρησιμοποίησες είναι αγαπημένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΟΙ γκαβανούζες είναι μέρος του εθίμου που ξεκινά αρχές Δεκεμβρίου και τελειώνει τα Χριστούγεννα!!!!!! Χαίρομαι που σου αρέσουν!!!! Φιλιά!!!!

      Διαγραφή
  6. Πολύ όμορφες οι γκαβανούζες σου, υπέροχη η μεταμόρφωση τους ,σίγουρα θα ξορκίσουν το κακό !!
    Καλημέρα και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φανταστικά!!!!!!!!!!!!!!!!τέλεια!!!!!!!!!!!!!!!Μοναδικά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Καλό Χριστουγεννιάτικο μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τολμηρά θα έλεγα εγώ για γούρια σε σπίτια της πόλης.... αλλά μου άρεσε η ιδέα!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  8. Να είσαι καλά να μας δίνεις τα κουδούνισματα που λησμονούνται!
    Καλό μήνα αγαπημένη ποδηλάτισσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πάντως Αντιγόνη μου άρχισα να χτυπώ τις κουδούνες μου - και είναι και πολλές - τώρα τι θα βγει............. Καλό μήνα αγαπημένη μου γιαγιά!!!!! Πολλά φιλιά!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  9. Πανέμορφες οι γκαβανούζες σου!! Πολύ ωραίο αυτό το έθιμο, δεν το είχα ξανακούσει. Τέλεια η ιδέα σου να τα κάνεις γούρια. Καλό γιορτινό μήνα σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι ωραίο έθιμο... από αυτά που πολλά έχει η πατρίδα μας αλλά δυστυχώς δεν τα ξέρουμε!!!!! Καλό μήνα!!!!!

      Διαγραφή
  10. Υπέροχη ιδέα και πολύ όμορφη ευχή. Το κουδούνισμά τους να διώξει το κακό.
    Φιλάκια και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό θέλουμε Ελένη μου όλοι.... αλλά το κακό που μας έχει βρει είναι μεγάλο και δεν ξέρω τι μπορούν να κάνουν οι κουδούνες!!!! Φιλιά!!!!!

      Διαγραφή
  11. Καλό μήνα Βίκυ ! Εύχομαι τα κουδουνίσματα να ακουστούν ,σε όσους πρέπουν και να δώσουν ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτοί που πρέπει να τα ακούσουν νομίζω πως φοράνε ωτασπίδες........ Πολλά φιλιά Ολυμπία μου!!!!!

      Διαγραφή
  12. Mέχρι εδώ έφτασαν τα κουδουνίσματα....
    Καλό μήνα και καλές γιορτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι φτάνοντας εκεί να φέρνουν μηνύματα χαράς και ελπίδας!!!!!!!!!!! Πολλά φιλιά καλές γιορτές!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  13. Ειλικρινά !!!! δεν έχω πια λόγια για τα όμορφα τα πανέμορφα με τα εξαιρετικά μοτίβα σου κουδούνια !! Μου άρεσαν πάρα πολύ!!! ¨οπως και στα *κορίτσια* που τα είδαν ζωντανά και έμειναν ενθουσιασμένες!!!!Περάσαμε μαζί όμορφα και στις τρεις συναντήσεις μας!!!! αλλά ήταν αισθητή η απουσία σου!!! Καλό μήνα!!! εύχομαι καλή και ανώδυνη, όσο γίνεται η έκβαση.... Φιλάκια πολλά και σε σκέπτομαι πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι στην επόμενη συνάντηση να είμαστε όλες μαζί!!!!!!!! Χαίρομαι που άρεσαν σε όλες σας οι κουδούνες!!!!!!!! Σε ευχαριστώ για τις ευχές.... πραγματικά τις χρειάζομαι πολύ!!!!!!! Κοιτώ το ρολογάκι σου και νομίζω πως είσαι εδώ............. φιλιά!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  14. Καλό μήνα σου εύχομαι από καρδιάς Βίκυ μου , με χαρούμενα νέα και μακάρι ο ήχος των κουδουνιών να ξορκίσει κάθε κακό. Αυτό το έθιμα και πολλά άλλα δεν τα γνωρίζω και μου άρεσε που το έμαθα. Σε φιλώ εσένα και τη Δήμητρα με πολλή αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά φιλιά και από εμάς Νικόλ μου!!!!!!! Σε ευχαριστώ για τις ευχές τις χρειάζομαι και το ξέρεις!!!!!!!!! Από ήθη και έθιμα η Ελλάδα άλλο τίποτα μακάρι να τα ΄ξέραμε όλα!!!
      Καλό μήνα!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  15. ΓΛΥΚΙΆ ΜΟΥ ΦΙΛΗ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΓΙΟΡΤΙΝΕΣ ΟΙ ΚΟΥΔΟΥΝΕΣ- ΓΚΑΒΑΝΟΥΖΕΣ ΣΟΥ!ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ καλή μου....... τα καλύτερα σου εύχομαι για αυτές τις γιορτές!!! Πολλά φιλιά!!!!

      Διαγραφή
  16. Καλό μήνα Βίκυ μου και καλή εβδομάδα να έχεις. Οι γκαβανούζες σου τέλειες και γιορτινές, ένα όμορφο και ξεχωριστό δώρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου ελπίζω να αρέσουν στους παραλήπτες τους όπως και σε εσάς!!!! Πολλά φιλιά!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  17. Πάντα μου άρεσαν οι μελωδικοί ήχοι των κουδουνιών Βίκάκι μου.. και εσύ φρόντισες να βγαίνουν από πολύ όμορφα στολισμένα με Χριστουγεννιάτικες εικόνες...πως τα είπαμε τα κουδουνάκια;;; γκαβανούζες;; κοίτα τι μαθαίνουμε μάτια μου όσο περνάει ο καιρός..!!!χι.χι. βλέπεις οτι το λέω πολύ κομψά έ;; .....χι.χι. καλό σου μήνα κορίτσι μου σε σένα και στην Δημητρούλα πολλά πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι λέει η παροιμία Ρουλάκι μου "Γηράσκω αεί διδασκόμενος"!!!!!!!!! Και εμείς βέβαια καμία σχέση με το γήρας, αλλά σαν σούπερ γιαγιάδες όλα και κάτι καινούργιο μαθαίνουμε από τον Γκούγκλη!!!! χα!χα!χα! Καλό μήνα να έχουμε.... πολλά φιλάκια και στον κ. Γιώργο!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  18. Καλό μήνα καλή μου φίλη με υγεία , αγάπη ,κέφι και άπειρες δημιουργίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα και σε σένα αγαπημένη μου μαζί με αυτούς που αγαπάς!!!!!!!! Πολλά φιλιά σε όλους σας!!!!!!!!

      Διαγραφή
  19. καλο μηνα συμμαθητριαα!πανεμορφες οι κουδουνες σου!!!φιλακια πολλαααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμμαθητριούλα μου λίγο τα όμορφα ριζόχαρτα της Βάσως, λίγο τα μαθήματα με τα ακρυλικά της Μαρίας τα ψιλοκατάφερα!!!!!!!!! Να έχεις έναν όμορφο μήνα!!!!!!!! Πολλά φιλιά!!!!

      Διαγραφή
  20. Υπέροχες οι γκαβανούζες σου!!!Καλό μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φιλενάδα μου καλό μήνα. Μας έδωσες στοιχεία για χριστουγεννιάτικα έθιμα από την όμορφη Σιάτιστα.Οι κουδούνες είναι πανέμορφες. Κάποιες τις είδα από κοντά. Εύχομαι καλή επιτυχία στον διαγωνισμό. Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα τώρα πως έρχονται τα πράγματα.... η Αθηναία να μαθαίνει ήθη και έθιμα Μακεδονίτικα στις Μακεδόνισες!!!! Πολλά πολλά φιλιά!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  22. Τι θαυμάσια ιδέα !!! Αναβίωσες τα λαϊκά ξεχασμένα έθιμα της πατρίδας μας με τον καλλίτερο τρόπο !!! Τα μοτίβα που χρησιμοποίησες πραγματικά υπέροχα , σίγουρα είναι πανέμορφα και πολύ ξεχωριστά γούρια !!! Μπράβο Βίκυ !!! καλό μήνα να έχουμε και καλές γιορτές, όλα τα κακά να ξορκιστούνε κι όλα τα καλά στα σπίτια μας να΄ρθούνε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι οι ήχοι των κουδουνιών να καταφέρουν να διώξουν τα όλα τα κακά από όλο τον κόσμο!!!!! Πολλά φιλιά!!!!!

      Διαγραφή
  23. Οι Γκαβανούζες σου είναι υπέροχες!...καλή επιτυχία στον διαγωνισμό!
    Να έχεις έναν υπέροχο γιορτινό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ωραίες γκαβαζούνες!!!!!!!!!! ωραία στολίδια και μάλλον είναι μεγάλες όπως καταλαβαίνω. Ωραίο έθιμο να είσαι καλά που το μοιράστηκες μαζί μας!!!!!!!!
    Καλές γιορτές φιλιά πολλά!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σούλα μου χαίρομαι που σου αρέσουν!!!! Είναι τρία διαφορετικά μεγέθη η μεγάλη χωρίς το δερμάτινο χερούλι έχει ύψος 20cm, ή μεσαία 15cm και η μικρή 10cm!!!! Σε ευχαριστώ πολύ!!! Πολλά φιλιά!!!!

      Διαγραφή
  25. Χτυπα τις γκαβανουζες ολες μαζι και δυνατα Βικυ μου να φυγουν ολα τα κακα μακρια
    πολυ μακρια!
    Εγιναν υπεροχες , με ωραια μοτιβα !Ιδιαιτερα , πρωτοτυπα γουρια!
    Καλο μηνα Βικυ μου σε ολους σας και Καλη βδομαδα να εχετε! τα φιλια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπα όχι όλο ρόδια και κλειδιά.... να κάνω φέτος κάτι διαφορετικό μήπως αλλάξει και το γούρι!!!!! Πολλά φιλάκια Μαράκι μου και καλό μήνα!!!!

      Διαγραφή
  26. όντως πολύ έξυπνη ιδέα!!
    χτύπα να φύγει το κακό!! :D
    καλό μήνα να έχουμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Τέλειες οι κουδούνες σου, Βικάκι!!!! Ωραίο το έθιμο ! Μακάρι να ακουστούν και να φύγουν όλα τα κακά!!!!!
    Καλό εορταστικό μήνα και πολλά φιλάκια!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ότι ακούγονται όταν κτυπούν είναι γεγονός, και αρκετά θα έλεγα... τα κακά δεν ξέρω αν θα καταφέρουν να διώξουν!!!! Πολλά φιλιά και ευχές για όμορφο εορταστικό μήνα!!!!!!!

      Διαγραφή
  28. Τι όμορφες ιδέες να δώσεις ζωή στις παλιές κουδούνες . Πανέμορφες έγιναν, μπράβο σου και ωραία μοτίβα ,πολύ μου άρεσαν.
    Φιλάκια και καλό μήνα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρέσει να δίνω δεύτερα, ακόμα και τρίτη ευκαιρία σε πράγματα!!!!!!!! Φιλιά πολλά!!!!!!

      Διαγραφή
  29. Βίκυ καλημέρα!!! Υπέροχες οι κουδούνες σου.....οι γκαβανούζες....μακάρι να φέρουν γούρι για την νέα χρονιά. Να είσαι καλά πάντα να δημιουργείς!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πες μου τώρα εσύ,γιατί συγκινήθηκα που είδα τις κουδούνες; Και να πεις οτι είχαμε ποτέ. Αβυσσος η ψυχή μου!
    Πράγματι μου έβγαλαν παράξενα συναισθήματα και θαύμασα για άλλη μια φορά την καλλιτεχνική σου έκφραση,Βικάκι
    Καλό Μήνα νάχουμε,τρυφερό και γιορτινό
    Την αγάπη μου πάντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Τόσες γκαβανούζες......που τις βρήκες Βικάκι!!!! Είναι πανέμορφες και έχουν τη δική σου ιδιαίτερη πινελιά!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Απ' τα ωραιότερα στολίδια που έχω δει Βίκυ μου, ίσως γιατί κουβαλούν τη παράδοση της ελληνικής επαρχίας!!!
    Η ιδέα σου εκπληκτική και η υλοποίησή της άψογη!!!!
    Καλό μήνα και φιλιά πολλά σου στέλνω!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Δεν είχα ακούσει ξανά γι΄αυτό το έθιμο... ενδιαφέρον!!
    Πολύ όμορφα στόλισες τις κουδούνες σου!
    Φιλιά και καλό μήνα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Είναι υπέροχα!!! Ωραίο το έθιμο σας!!!!
    Έχουν πάρει την θέση τους στον διαγωνισμό! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. πολύ όμορφες ... καλή επιτυχία στο διαγωνισμό...μου άρεσε που έμαθα αυτή την ονομασία και το έθιμο...μου αρέσει να ακούω για έθιμα και το πιο σημανιτκό να τηρούνται να μην χάνονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε ένα σχόλιο.... θα με βοηθήσει να γίνω καλύτερη!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...